גוגל חושפת פיצ'ר חדש שיגרום לכרום להפסיק לשתות לכם את הסוללה וה-RAM

הפיצ'ר החדש של הדפדפן הפופולרי בעולם נקרא Memory Saver ויכול, לפי גוגל, לחסוך עד 40% מצריכת הזיכרון. בשבועות הקרובים הוא יתחיל להגיע למשתמשים בעולם

גיקטיים | טכנולוגיה 12.12.2022 | 11:45

מקור: גוגל

העובדה שכרום יאכל לכם את ה-RAM ואת הסוללה, היא לא סוד. אנחנו מודעים לזה. גוגל מודעת לזה וכעת הכניסה לו שני שדרוגים חדשים כדי שלא תשקלו בטעות לעבור למתחרים.

חיסכון משמעותי ב-RAM

גוגל הוסיפה לכרום פיצ'ר חדש בשם Memory Saver, וכפי שהשם מרמז, הוא נועד לגרום לכרום להפסיק לשאוב לכם את ה-RAM כשיש כמה טאבים פתוחים (כן, בייחוד ה-7 טאבים שפתוחים לכם עכשיו בסטאק אוברפלו). מפוסט שפרסמה גוגל בבלוג המפתחים שלה לכרום, ברגע שהפיצ'ר יופעל טאבים לא פעילים יתנהגו כמו טאבים שהמשתמשים סגרו, אך הכותרת שלהם וה-Favicon שלהם עדיין יופיעו. ברגע שאלו יבחרו לחזור לטאבים הללו הם ייטענו עם כל התוכן בדיוק במקום שבו עצרו המשתמשים. כלומר, אם תרצו, מדובר במעין קיצור דרך לטאב שבו ביקרתם – במקום התוכן עצמו.

גוגל מציינת כי באתרים שבהם יש רק תוכן סטטי הפיצ'ר לא אמור להשפיע משמעותית על חוויית השימוש של המשתמשים, מכיוון שהפתיחה של הטאב מחדש פשוטה יחסית. עם זאת, גוגל מציינת כי באתרים עשירים באלמנטים אינטראקטיביים ייתכן שהטעינה מחדש תהיה "מתסכלת" עבור המשתמשים ולא ניתן יהיה לשחזר את העמוד למקום המדויק שבו היו לפני כן.

מרגע שתחזרו לטאב, הוא יהפוך ל"פעיל" מחדש והמצב יופסק. בהגדרות מצב החיסכון תוכלו לבחור אתרים שיוחרגו ממצב החיסכון בזיכרון, כשהוא לא יופעל שם כברירת מחדל. עם ההפעלה שלו, הפיצ'ר החדש יעדכן אתכם שהוא פעיל ויעדכן בכמה אחוזי RAM חסכתם ב-RAM. כמה בדיוק? על פי גוגל, המצב החדש יוכלו לחסוך עד 40% מהזיכרון שכרום צורך.

לצד מצב החיסכון בזיכרון גוגל הכריזה גם על פיצ'ר שרלוונטי למשתמשים בלפטופ. מדובר במצב חיסכון באנרגיה שיופעל אוטומטית ברגע שרמת הסוללה של המחשב שלכם תגיע ל-20%. מהרגע הזה כרום אוטומטית יצמצם את הפעולות שהוא מריץ ברקע, וימנע הפעלה של וידאו או אנימציות באתרים מסוימים, כדי לנסות ולחסוך לכם במעט מחיי הסוללה שנותרו. למי שחיים על הקצה, גם את המצב הזה תוכלו לבחור אם להפעיל או להפסיק דרך הגדרות הדפדפן.

שני הפיצ'רים הללו נמצאים כרגע בשלבי בטא פתוחה בגרסת Canary, ועל פי גוגל הם יגיעו אל הקהל הרחב כבר בשבועות הקרובים – למשתמשי כרום בווינדוס, מק ו-chromeOS.

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום