איראן מדממת: עשרות אלפי מתים מהנגיף

נגיף הקורונה מכה באיראן ללא רחם. במדינה מדווחים על למעלה ממיליון אזרחים שחלו בקורונה, ומעל 50 אלף מתים. כך על פי דיווח בכמה כלי תקשורת מהימנים. מנגד, כלי תקשורת נוספים טוענים כי המספרים גבוהים יותר, ואי אפשר לסמוך על הנתונים שהמשטר האיראני מספק

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.12.2020 | 19:10

אילוסטרציה צילום: pixabay

מספר המתים באיראן ממגפת הקורונה העולמית עלה מעל 50,000, כך הודיעה ביום שבת הטלוויזיה הממלכתית באיראן, המתמודדת עם התפרצות הנגיף בשטחה, בצורה הגרועה ביותר במזרח התיכון.

הסגר החלקי למשך שבועיים שהטילו הרשויות בבירה טהראן ובערים מרכזיות אחרות סייע רק להאט את הנגיף, ולא הצליח לעצור את הגל הגואה של נגיף הקורונה בשבועות האחרונים.

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר אתמול (שבת) כי אם אנשים לא יקיימו את הוראות משרד הבריאות, ינתן אישור לרשויות  להרחיב את הסגר לערים נוספות או להטיל על הבירה סגר נוסף.

מטעם משרד הבריאות האיראני נמסר ביום שבת, כי מספר המתים ברחבי איראן רק ביום שישי האחרון עמד על 321 מתים. כאשר לפני הסגר האחרון מספר המתים היומי היה גבוה יותר, ועמד על 486 ליממה בשיא התפרצות הנגיף. המקרים החדשים הביאו את סך המקרים של חולי הקורונה באיראן ליותר מ-1,028,980.

הנתונים הנ"ל הם על פי הדיווח של סוכנות הידיעות AP. מנגד כלי תקשורת בעולם טוענים כי המספרים גבוהים יותר, וכי אי אפשר לסמוך על הנתונים שהמשטר האיראני מספק.

למרות המצב הקשה הממשלה באיראן התנגדה לסגר מוחלט, מכיוון שכלכלת המדינה כבר נפגעה קשות על ידי הסנקציות חסרות התקדים שהטילה עליהם ארה"ב, סנקציות שמונעות למעשה מאיראן למכור את הנפט שלה בעולם. ממשל טראמפ הטיל מחדש את הסנקציות בשנת 2018 לאחר שפרש מהסכם הגרעין. ולאור כך האיראנים לא יכולים לאפשר לעצמם מכה כלכלית נוספת.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום