דיווח: ישראל התייעצה עם ארה"ב לפני תקיפת אתרים איראניים

בניו יורק טיימס מדווח כי בישראל התייעצו עם ארה"ב לפני סדרת תקיפות על אתרים איראניים צבאיים. אחת התקיפות הייתה נגד מתקן ייצור הצנטריפוגות בקראג', ותקיפה אחרת הייתה נגד מפעל טילים של חיל משמר המהפכה האסלאמית בפאתי טהראן

יענקי פרבר | מדיני 12.12.2021 | 15:54

פגישת בנט וביידן צילום: דוברות הבית הלבן

למרות חילוקי דעות לגבי הדרך הטובה ביותר להתמודד מול הדהירה האיראני לגרעין, ישראל התייעצה עם וושינגטון לפני שפתחה לאחרונה בסדרת מתקפות חשאיות נגד אתרים צבאיים איראניים, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס" בסוף השבוע.

על פי הדיווח, גורמים ישראלים תודרכו על ידי ראש הממשלה בנט, וגורמים אמריקאים תודרכו על ידי הממשל של ג'ו ביידן. אחת התקיפות הייתה נגד מתקן ייצור הצנטריפוגות בקראג', ותקיפה אחרת הייתה נגד מפעל טילים של חיל משמר המהפכה האסלאמית בפאתי טהראן.

לפי הדיווח בטיימס, החשש בישראל הוא שבסופו של דבר ארה"ב תגיע להסכם עם איראן, ולאחר מכן תבקש למנוע מסוכני המוסד מביצוע פיגועי חבלה סמויים במערכת הגרעין האיראנית.

עוד דווח, כי ישראל מבקשת מממשל ביידן שבשום שלב לא ינסה לרסן את ניסיונות החבלה של ישראל בגרעין האיראני, גם במקרה הבלתי סביר שיושג הסכם גרעין מחודש.

עוד דווח, כי ישנן חילוקי דעות לגבי מצבור הגרעין האיראני, והידע לייצור פצצות נותרו קטנות יחסית, חילוקי הדעות בעיקר מתמקדים בזמן שייקח לאיראנים לייצר נשק במידה ויקבלו מספיק דלק גרעיני ברמה שיספיק כדי לבנות פצצות.

פקידים אמריקאים מאמינים שכל עוד איראן לא עברה לפתח פצצה אין לה תוכנית צבאית גרעינית, שכן היא השעתה את התוכנית הקיימת לאחר 2003. גורמים ישראלים, לעומת זאת, מאמינים שאיראן המשיכה במאמץ חשאי לבנות פצצה מאז 2003.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום