מגעים מתקדמים בין טראמפ ונתניהו: חתימה על הבנות בטחוניות מתקדמות עוד לפני הבחירות

רה"מ מקיים מגעים עם יועציו הבכירים של נשיא ארה"ב לקראת הצהרה אמריקנית על ברית הגנה עם ישראל - שתפורסם לפני הבחירות בישראל. רעיון ההצהרה נולד מתוך יוזמה רחבה לגבש "ברית הגנה" בין ישראל לבין ארה"ב

מדיני 2.9.2019 | 20:45

קובי גדעון, לע"מ

בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתנהלים בימים האחרונים מגעים לחתימה על מזכר הבנות ביטחוניות, כך מדווח בהארץ. המזכר אמור להוות מעין מחווה מדינית דרמטית מצד הממשל האמריקאי בשבועיים שנותרו עד לבחירות.

בשבועות האחרונים מתקיימים מגעים אינטנסיביים בין כמה מיועציו הבכירים של נתניהו לבין גורמים בממשל טראמפ, לגבי פרסום הצהרה מטעם הנשיא האמריקאי. במסגרת ההצהרה, טראמפ יתחייב להגן על ישראל מפני איום קיומי עתידי על המדינה.

רעיון ההצהרה הנשיאותית האמריקאית נולד מתוך יוזמה רחבה יותר לגבש "ברית הגנה" בין ישראל לבין ארה"ב. אחת המשמעויות העיקריות של ברית הגנה היא ששתי המדינות מתחייבות לסייע זו לזו אם אחת מהן נקלעת לעימות צבאי.

היוזמה צצה לה שוב בחודשים האחרונים לאחר שנידונה בין בכירים בשתי המדינות וזוכרה לתמיכתם של מספר סנטורים במפלגה הדמוקרטית. במקביל במערכת הביטחון הישראלית ישנו חשש גדול המסכם זה שיכול לכבול בעתיד את ידיה של ישראל. בשל הקשיים בגיבוש הסכם הגנה בזמן הקצר שנותר, אחת האפשרויות שבדקו יועציו של נתניהו היא לפרסם הצהרת כוונות לקראת גיבוש הסכם הגנה – מבלי להתחייב לדבר.

במקביל, בסביבת נתניהו פועלים לקידום מחווה מדינית נוספת אך מצד רוסיה כמו ביקור נוסף של הנשיא פוטין בארץ לפני הבחירות, או מפגש משולש נוסף של היועצים לביטחון לאומי מישראל, ארצות הברית ורוסיה, כמו המפגש שנעשה בארץ לפני מספר חודשים.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום