איראן: סגניתו של הנשיא נשלחה לכלא

היא כיהנה כסגניתו של נשיא איראן, חסאן רוחאני לענייני זכויות הנשים, לאחר מכן כיהנה כיועצת מיוחדת לנשיא איראן לענייני זכויות אדם, כעת היא נכנסת לכלא בעוון ביצוע עבודתה כראוי

אהרן מילר | חדשות בעולם 6.12.2020 | 21:51

רוחאני באו"ם, ארכיון צילום: דף הטוויטר הרשמי

סגניתו לענייני נשים של נשיא איראן, חסאן רוחאני, נשלחה הבוקר (ראשון) לכלא, לאחר שהואשמה במסירת מידע מסווג לגורמים זרים, בעת שצרפה חתימתה עם עמותה של האו"ם.

בנוסף על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, העוזרת המיוחדת לענייני נשים, זומנה לבית המשפט בטהרן הבירה כבר בשנת 2016, עת שכיהנה כסגניתו של רוחאני, והיא הואשמה באמירת שקר. כשבניגוד לטענות בכירי המשפט היא טענה כי תושבי כפר בדרום איראן הוצאו להורג עקב סחר בסמים. 

לאחר מכן עזבה הסגנית את תפקידה כסגנית לענייני נשים, והפכה להיות יועצתו של רוחאני לענייני זכויות האזרח באיראן. בעקבות האישום על שיתוף הפעולה עם העמותות של האו"ם, נגזרו עליה היום שנתיים מאסר בכלא האיראני, בנוסף לכך, נגזרו עליה שישה חודשים נוספים, בעוון תעמולה נגד המשטר, לאור כך שהסגנית לשעבר עוררה לא אחת סערה באמירותיה בעד זכויות הנשים במדינה, ביטויים שלא ערבו לחיך השלטון באיראן.

עם קבלת גזר הדין אמרה היועצת והסגנית לשעבר כי היא מתכוונת לנצל את 20 הימים שמוענקים לה על פי חוק לערער על העונש, ולבקש מבית המשפט לבחון שוב את גזר דינה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום