קופות החולים יחלו לחסן ביום רביעי הבא: כמה חיסונים נחתו בארץ

בתום פגישה הערב הוחלט, קופות החולים יחלו לחסן בשבוע הבא. בעוד משרד הבריאות לא מוכן לחשוף את מספר החיסונים שהגיע ארצה, על פי הדיווח הערב, בארץ נחתו בסך הכל 313,000 חיסונים בלבד, כאשר בחלוקה לשתי מנות חיסון לכל אדם, מדובר בסך הכל ב-156,000 מחוסנים

אהרן מילר | בריאות 14.12.2020 | 21:31

חיסון צילום: אילוסטרציה, פלאש 90

קופות החולים יתחילו לזמן מבוטחים להתחסן כבר ביום רביעי הבא ה-23 בדצמבר.

בפגישה שנערכה הערב בין נציגי קופות החולים במשרד הבריאות, נאמר כי תאריך היעד לתחילת מתן חיסונים לכלל האוכלוסייה הוא כאמור 23 בדצמבר. בכוונת משרד הבריאות לחסן בין 20 ל-30 אלף אזרחים ביום כשקדימות תינתן לצוותים הרפואיים ולקבוצות הסיכון.

בתוך כך, בשבוע שעבר במהלך סיור שקיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין במרכז הלוגיסטי של חברת טבע ס.ל.א. שם מאוחסנים החיסונים של חברת 'פייזר' לנגיף הקורונה, אמר נתניהו "אנחנו מקבלים את ההחלטות הכי טובות שיש, אני גאה בזה שהבאנו למדינת ישראל הקטנה, עם תשעה מיליון אזרחים, מיליוני חיסונים לפני כמעט כל העולם, אני גאה בזה אנחנו ערוכים לחלק  את זה בצורה הטובה ביותר, ברמה הגבוהה ביותר בעולם", על פי הדיווחים הערב השמחה של ראש הממשלה הייתה מוקדמת.

הערב (שני) דווח ב'חדשות 12' כי בארץ לא נמצאים מיליוני חיסונים, הרבה פחות. ובעוד משרד הבריאות לא מוכן לחשוף את מספר החיסונים שהגיע ארצה, על פי הדיווח, נחתו בישראל בסך הכל 313,000 חיסונים בלבד, כאשר בחלוקה לשתי מנות חיסון לכל אדם, מדובר בסך הכל ב-156,000 מחוסנים. 

מספר החיסונים הזעום יחסית אמור להספיק בקושי לצוותי הרפואה ולאוכלוסייה שבסיכון, ואכן רוב חברי הוועדה המייעצת לתיעדוף חיסונים לנגיף הקורונה המליצו היום לא לאפשר ל'סתם אזרחים' להתחסן בשלב הראשון.

עם זאת, ציינו ב'חדשות 12' כי למרות מספר החיסונים הנמוך הנמצא כעת בארץ. עד סוף החודש צפויים להגיע ארצה עוד כ-3.5 מיליון חיסונים.

יצוין, כי בסוף השבוע האחרון דווח בחדשות 'כאן 11' כי קופות החולים פנו אל משרד הבריאות שלא ייאלצו לתעדף את צוותי הרפואה והקשישים, והן מבקשות לחלק חיסונים לכלל האוכלוסייה, וזאת לאור היעדים הגבוהים בהם דורשת מהם המדינה לעמוד, יעדים שבקופות החולים חוששים כי הם לא יעמדו ביעדים, וקופות החולים יעמדו סתם ריקות. 

עוד דווח כי ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הדוקטור בועז לב אישר כי אכן על פי המסתמן מבצע החיסונים ייפתח לכלל האוכלוסייה מראשיתו.

בתוך כך דווח הערב כי קופות החולים מבקשות שהממשלה תיקח אחריות על נזקים בעקבות הנזקים באם חלילה תהיינה, על מנת שקופות החולים לא יהיו אלו שסופגות את התביעות. על פי הדיווח קופות החולים מאיימות שלא יחסנו אף לא אדם אחד, באם הרופאים והאחיות לא יבוטחו.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום