רה"מ בנט נועד עם יורש העצר באמירויות

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא אמש לביקור היסטורי ראשון באיחוד האמירויות | הבוקר נועד רה"מ עם יורש העצר, שייח׳ מוחמד בן זאיד, בארמונו הפרטי באבו דאבי | בראיון שהעניק לכלי תקשורת במדינה התמקד בנט בהסכם אברהם ובהשלכותיו האזוריות

ארי קלמן | מדיני 13.12.2021 | 10:30

בנט עם שייח׳ מוחמד בן זאיד צילום: חיים צח \ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נועד הבוקר (שני), לפגישה ראשונה בין ראש ממשלה ישראלי ליורש העצר האמיראתי, שייח מוחמד בן זאיד, זאת במסגרת ביקורו הראשון באיחוד האמירויות.

מוקדם יותר העניק בנט ריאיון לסוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות ואמר: "כל אזרח בשתי המדינות רואה מדי יום את פירותיהם של הסכמי אברהם. אני צופה ומצפה כי היחסים בינינו ימשיכו להתפתח ולהתהדק, אנחנו שותפים טבעיים".

‏‎עוד הוסיף רה"מ, כי "גם אנחנו דוגלים בסובלנות, בדו-קיום, בדיאלוג בונה ובפתיחות לאחר. לכן, הידידות בינינו צמחה והתפתחה כה מהר".

במענה לשאלה על תפקידם של הסכמי אברהם, אמר רה"מ בנט כי "הסכמי אברהם יצרו תשתית חדשה, עמוקה ויציבה, של יחסים דיפלומטיים, כלכליים ובין-תרבותיים באיזור. במסגרתם, לא רק הממשלות מדברות ביניהן ומוצאות דרכים לשתף פעולה לרווחת עמיהן, אלא גם העמים עצמם מדברים ביניהם והופכים לידידים".

בסיום דבריו אמר רה"מ בנט "המסר שאני מבקש לשלוח להנהגת האמירויות ולאמירותים עצמם הוא שהשותפות והידידות בינינו הן טבעיות. אנו שכנים ובני דודים, כולנו נכדיו של אברהם. התקופה שעברה מאז החתימה על הסכמי אברהם מוכיחה זאת, והעמקת היחסים בינינו מדי יום היא נכס גדול לשתי מדינותינו ולשני עמינו, וגם לאיזור כולו".

בנט עם שייח׳ מוחמד בן זאיד

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום