מקומם: האו"ם יעביר כסף לארגוני הטרור הפלסטינים

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פנה למזכ"ל האו"ם בעקבות כוונת סוכנות האו"ם OCHA להעביר מימון לארגונים הפלסטינים שהוגדרו על ידי ישראל כארגוני טרור

ישראל לפקוביץ | מדיני 22.12.2021 | 12:11

השר ארדן צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פנה אתמול (שלישי) במכתב דחוף למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, לאחר פרסום תכנית העבודה של סוכנות האו"ם לעניינים הומניטריים (OCHA) לשנת 2022 ובה סעיפי תרומות מתוכננים לשני ארגונים אשר הוכרזו על ידי ישראל כארגוני טרור.

השגריר ארדן כתב בפנייתו למזכ"ל: "הובא לידיעתי כי סוכנות OCHA בתכנית העבודה שלה ל-2022 ,הציעה לתמוך כספית בשני ארגונים המוגדרים כארגוני טרור לפי החוק הישראלי. האחד הוגדר כארגון טרור ע"י ישראל כחלק מששת הארגונים שהוכרזו באוקטובר האחרון לאחר שהוכח כי הם משמשים למימון החזית העממית, כפי שהבאתי לידיעתך במכתב רק לפני מספר שבועות".

עוד הוא כותב: "הארגון השני הוגדר כארגון טרור ע"י מדינת ישראל כבר ב-2015 וגם הוא מהווה ארגון תומך ומממן לחזית העממית" ציין ארדן והדגיש: "פשוט מקומם שהאו"ם, שאמור לקדם שלום ובטחון בעולם, ישתף פעולה ויסייע לארגון טרור מוכר כמו החזית העממית – במיוחד כאשר הנהגת האו"ם עודכנה באופן ישיר רק לפני שבועות בודדים על אופיו של אחד מהארגונים הללו. "אני דורש ממך לנקוט בפעולה דחופה כדי להבטיח שהאו"ם לא ישתף פעולה או ייתן יד לפעילות הרצחנית של המוסדות ה'אזרחיים' בתחפושת הללו, המשמשים למעשה כחבל הצלה פיננסי וכרשת הלבנה ומימון לחזית העממית".

ארדן הוסיף: "זה יהיה אבסורדי, הזוי ומצער אם האו"ם וגופיו יהיו אלה שנותנים לארגונים הללו את הלגיטימציה שהם צריכים כדי להמשיך לתמוך בפעילויות טרור באין מפריע".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום